Full rulle men ändå lugnt å mysigt

Idag har jag/vi hunnit med mycket men ändå har det varit lugnt å mysigt.
Tog en skogspromenad med momma så hon kunde visa vart granarna är som vi skall sälja på "Kakbua", dom var jättefina by the way. Det är pappa som märkt ut dem och han är världens mest kräsna vad gäller granar och så har jag kollat upp dem och jag är ännu mer kräsen, om man nu kan vara det, så det är fina granar kan jag lova!
Momma satt redan uppe i skogen och väntade på oss
Fint med rimfrost
Rimfrost med lite barn i mitten:)
Spraymålade ett fint renhorn vitt, som barnen tagit med hem från Visjön där de brukar vara och fiska på sommaren. Det hamnar nog i Bryggstun så länge.
Var på loppis och fyndade fat till mina chokladkolor som skall säljas i "Kakbua". Nu är det bara att stoppa i frysen och plocka fram till andra advent.
Det här är inte vad det ser ut att vara, det är klyftpotatis som precis har blivit inmojsade med olja, S & P, vitlök. Det är jättesmidigt att få oljan jämnt fördelad när man gör så här, Tack för tipset Marita;)
Tog fram lillgrillen idag och grillade marinerade kotletter. Åt dessa tillsammans med klyftpotatisen, vitlökssås, bea och kokt broccoli. Firade lite Farsdag hemma idag eftersom vi ska till pappa imorgon på tårta och sen till svärfar på middag på kvällen.
Efter middan satte barnarbetet igång;) Vi tillverkade vackra stjärnor i parti och minut. Barnen fick träna att knyta knutar så nu är de fullblodsproffs. Tillslut var det jag som fick säga stopp nu räcker det. Vi får göra fler en annan dag.
Vackra både att hänga eller att ställa som dekoration i tex ett fönster.
En fin ljuskrona som väntar på att få lite lummer runt sig. Sen är den klar för försäljning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0