En kokerskas bekännelse

Ett inlägg från GK:s blogg
OjOjOj....Pannkaka! Min värsta maträtt att laga(måste var sämst i landet på att göra pannkisar), Rufus bästa att äta;)

Ni förstår att det var Rufus pannkaka idag.

Tänker på Signes ord: Det skall vara tunna, inte tjocka, då är det lättare att ha på sylt!

Tunna, tunna, tunna ekar det i mitt huvud, svetten lackar, ska jag klara förväntningarna?!

Undra om de märker att jag smygit ner lite grahamsmjöl? Skyller på laggen om de inte blir bra, laggen är för stor och har för tvära kanter...Åker och köper en ny bra lagg på måndag.

Efter mycket möda och stort besvär ligger dom där:

...inte vackra men gjorda med mycket kärleksmiley!!

 

Imorse hittade jag dessa små sötingar:

Image Thumbnail Image Thumbnail

Tre mogna tomater från barnens odling, blir mellispålägg. Till veckan tror jag att vi måste ta in plantorna så resten av tomaterna får mogna klart inomhus.

 

Hmm, undra om det gick att ha på sylt??!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0