Början till "Kakbua"

Igår kväll fick jag en idé till mig, får ju det titt som tätt;) och idag började jag förbereda inför "Kakbua".
Jag ska under andra och tredje advent ha försäljning av julkakor, tunnbröd och annat smått & gott ute i vår "bryggstu".
Ja, här ska det bli ordning och riktigt myspys till advent med granar, massor av ljus och glöggdoft. Och en hel del gott till försäljning.
Måns hjälpte mig idag att påbörja bakningen som sen ska in i frysen så länge. Fast hans kakor blir nog inte til salu;)
Här har vi Daimkakor, mums. Och ja, dom är hembakta, det är därför de inte är jämna och exakt lika stora. Det skall ju märkas att de inte kommer från en fabrikeller hur.
Jag använder ekologiskt mjöl och gryner, riktigt smör och en hel del andra råvaror som är ekologiska.
Jag kommer lite längre fram lägga upp kaksortimentet här så ni får se vilka godsaker jag har gjort.
Och vill ni lägga in en beställning i förväg så går det bra på [email protected]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0