Piff & Puff

Idag har det flyttat in en gigantisk gran, största ever, i vårt vardagsrum!!
Den gör sig inte rättvisa på bild....det här är uppifrån trappen.
Mats skrattade åt mig OCH dumförklarade mig lite när jag stod ute och lycklig som ett barn på julafton konstaterade att vi kunde ha kvar de flesta grenar och ändå få in den. Den är både hög och vid. En riktig Kalle Anka-gran!

Man liksom bara väntar på att Piff & Puff skall titta fram och hitta på bus med ljusen:) Om jag vaknar i natt av nåt främmande ljud så vet jag vilka det är....
Imorgon skall vi(läs jag!)klä granen. Jag tillhör den hemska granutsmyckningsligan som inte låter barnen vara med så mycket och klä granen, typ inte alls...Och jag vill absolut inte ha några dagis-julprydnader i den!! Jag vet, jag är hemsk, men jag har läst i nån tidning att det finns fler av oss:) och eftersom jag låter barnen var med i så mycket annat jag gör så har jag bara lite dåligt samvete, så det så!
Det här blev en jul-present till Måns och Pelles fd dagmamma. Måns och jag bjöd in oss på fika hos henne och hennes nuvarande "dagbarn"idag. Alltid lika trevligt att ses.
Här har faktiskt Måns fångat knäcktillverkning på bild;) När jag var som mest koncentrerad på att få lite smet i formarna och inte bara utanför(tänk att de alltid skall tippa, morr), så har han tagit kort!
Mmm, vi har provsmakat och den blev godkänd. Gjorde en med ljus sirap och en med mörk sirap och flagad, rostad mandel. Tandtrollen lär jubla de närmaste veckorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0