GOD JUL

Till oss kommer alltid gårdstomtarna natten mot julafton, så även i år. Och i år blev det extra spännande för vi såg när dom var i hönshuset. Vi såg skenet av lyktan som rörde sig därinne. Gissa hur spännande det var?! Pelle sov som ett klistermärke mot oss hela natten:)
På julaftonsmorgon tordes vi gå ut för att se om dom lämnat några paket där...
Har ni sett så stoora ögon som funderar över vart dom tagit vägen...
..dom har ju glömt både vantar, jacka och mössor. Inte har dom ätit upp gröten heller. En säck med morgon julklappar hade de också lämnat:)
Hönsen verkade lite juloroliga dom också. Tro jag det när det har varit små nissar där och rumsterat om hela natten.
Julaftonen fortsatte sedan med paketöppnig, frukost och vips var det dags för lunch.
I år blev det en smarrig tekaka med rödbetssallad och svärmors köttbullar, mums!
Ingen julafton är komplett utan röda tulpaner.
Samling vid tv:n och KALLE ANKA. Vi kom fram till att vi alla har olika favoritepisoder.
Tre generationer
TOMTEN KOMMER!

Mina fina gossar välkomnar tomtefar in i stugan.
Skulle här försöka lägga in en en film när vi dansar långdans och Moffa spelar dragspel men filen är för stor så det blev inget av med det...ni får tänka er "Nu är det jul igen" och "Prästens lilla kråka" med några gamlingar och några småttisar som skuttar runt:)
Måste visa ett par av mina julklappar, fina ulltofflor som jag önskat av tomten. Det roliga med dessa är att efter jag "skickat in önskelistan" till tomten, såg vi på "Så mycket bättre" och gissa vem som hade ett par av dessa?? Jo, självaste E-Type! Och såklart så stod han som avsändare på mitt paket;)
En ganska trött tomtemor säger godnatt och GOD JUL till er alla!
Hoppas ni haft en skön julafton och att ni får en härlig ledighet med mycket god mat och vila.
KramKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0