Det doftar gran!

Här varé gran, här varé gran, den finaste i stan till dopparedan!

Synd bara att jag inte har någon bra kamera...blir jättetråkiga bilder med blixt, men utan så blir de suddiga med den kamera vi har just nu. Nåväl, ni får väl tänka er ett skimrande gult sken med inte fullt så markant röda kulor som på bilden:)
Höll väl på en sisådär tre timmar innan den var klar. Och som ni med hökögon säkert ser....
Längst där nere hänger dom...smällkaramellerna som vi gjorde härom kvällen. Men mer plats än så får dom inte ta;)
Årets inköp till granen är tre stycken såna här fina stjärnor. De är gjorda av hårt,hårt vikt och ihopsnurrat papper. Kommer inte ihåg nu var de kom ifrån men de är "Fairtrade" och säljs på "Brunnen"(kyrkans butik & café i Brunflo). Intill hänger en av flera fina träbockar som vi fick av barnen härom året, när de hade julpysslat med momma. Jojo, se där, mer barnjulpynt i "min" gran minsann...
Här är en kär dekoration i vår gran. Det är en smällkaramell (med godis kvar i!!) som är sen min pappa var liten. Jag fick två av dem i julklapp för några år sedan och jag är väldigt rädd om dem!
Nu har vi tillsammans med barnen slagit in nästan alla klappar. Det tog några timmar eftersom man måste hålla i där, klippa där och tejpa lite där. Åsså skall snörena krusas...
Jag älskar att slå in fina paket, helst med annat än tomtepapper så det tar tid.
Har sparat de som jag vill ägna mest tid till, tills imorgon. Nu är jag dödstrött så nu skall jag sova några timmar innan jag gör min sista dag på jobbet innan jag går på jullov:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0