Middag med sköna typer

Måns förbereder salladen till lördagens middag. 
 Vi skulle ta en middag med våra sköna grannar, Carlsson-Pettersson:)
Brynde fläskytterfilé som jag kryddat ordentligt runt om, innan jag satte in den i ugnen där den fick gå färdigt. Skar den sedan i skivor och åt tillsammans med rostade rotsaker, Måns sallad, vitlökssås och bea. Gott!
Det "värsta" är att Olle, som varit borta på rävjakt i helgen, har önskat sig samma mat på tisdag när han fyller 17 år! Stackars oss som måste äta lite lika igen om tre dagar;)
Till efterrätt gjorde jag iordning olika skålar med alla tillbehör för att kunna göra Marängswiss! Alla gillar ju inte allt så därför är det ibland bra att man får blanda till själv på sin egen tallrik.
För mig är det den ultimata desserten, jag älskar glass, Malins Chokladsås, maränger, bananer och grädde. Så kombon blir ju oslagbar:) 

Malins Goda Chokladsås

100 g  smör

1 dl grädde

1 dl ljus sirap

2 dl socker

2 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

Smält smöret i kastrull. Tillsätt övriga ingredienser och koka upp.

Låt sjuda i ca 10 minuter.

Johan hade barnvagnen full med "godsaker" och en fin balja som Lena köpt till mig på FB-blocket( typ...jag vet inte vad det heter eftersom jag själv inte har FB...) 
Måns struntade i Mello-premiären och lekte med sina bilar istället. 
Axel skuttade mellan bilar, godisskål och mello:) 
Elin hade koll på de flesta som var med i mellon, med en trött storebror vid sin sida.
Pelle in action...kanske blir mello för honom på riktigt nån gång i nån form...vem vet;) 
Tonåringarna softade i soffan medan vi vuxna satt och planerade kommande årsstämmefest på Guldkusten tills långt in på småtimmarna:)
TACK för en rolig kväll med er Carlsson-Pettersson! (ni får ta och göra nåt åt era efternamn, typ slå ihop till ett kanske;), det blir så långt att skriva!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0