Vit Fisk med frasigt täcke, Majo-Verte & Rotsaksmos

Jag älskar Emma & Anette och deras sätt att förmedla sin kokkonst! Köpte den här kokboken på bokrean och dagens middagstips kommer från den. 
Vit Fisk med frasigt täcke, Majo-Verte & Rotsaksmos
Som de också skriver så är det lite olika vilken sorts fisk som bör användas. MSC- märkt är väl en bra riktining i att välja, eller ännu hellre KRAV-märkt.
Väldigt god sås. Jag hade tyvärr ingen fisksås hemma utan jag pressade i litelite vitlök. Och en rejäl näve babyspenat.
Alltså Rotsaksmos är sååå gott! 
Skär rotsakerna i mindre bitar så går de fort att koka.
Ett riktigt vasst zestjärn är en god investering. 
Sönderrivet bröd åker in för rostning. 
Sedan körde jag det i matberedaren med kniven så det blev ett finare smul.
Blandade med lime- och citronzest. 
På med smulet ovanpå fisken. Sen swisch in i ugnen. 
Rotsakerna pressas i potatispressen när de är färdigkokta och blandas sedan med den upphettade grädden och lite extra smör:) S & P 
 Se där!
En fantastiskt god middag är serverad! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0