Såå vackert!

Häromdagen när jag kom på jobbet, stod det en otroligt vacker bukett på bordet i personalrummet och små buketter på våra matbord, med ett brev med ett ännu vackrare innehåll. Ett lååång A4 med vackra ord om vad Guldkusten med barn, pedagoger och familjer har gett just den här familjen i "rikedom".
Jag har fått lov att använda inledningsorden här på bloggen. De beskriver verkligen våra Guldkustbarn!
"En bukett med olika former och olika färger, en del små knoppar som bara längtar efter att få blomma ut, en del redan fullt utslagna men med en nyfikenhet på världen utanför. Alla unika på sitt alldeles egna sätt, men som tillsammans bildar en vacker harmoni som man alltid blir glad av att möta - det är Guldkustbarn för mig!"
 

Buuhuuu...nu trillar tårarna igen....och då skulle ni ha läst resten av brevet!!
 
Tack fina Maria & Anders! Vi saknar er redan, Guldkusten blir inte detsamma utan er!
Tur att vi kommer träffas ändå:)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack fina du... Jag är så glad att jag tog mig mod att skriva ner allt jag kände och överlämna orden till er alla på Guldkusten. Det är tur att vänskap är gränslös och oberoende av en plats :)
Vi ses! KRAM

Svar: Att vi gör! Kram tbx
Tina

2013-06-25 @ 09:39:07
Postat av: Queen of Kammebornia

Så fint! Och så tråkigt det vore om allt och alla var lika! Kram!

Svar: Ja, tänk vilken mardröm. I maj fick jag den äran(måste jag nog kalla det) att få åka med mitt jobb till staden Reggio Emilia på en studievecka, eftersom vi jobbar starkt reggio inspirerat hos oss. Och det vackra förhållningssätt man där har till barns olikheter, klokhet, vishet och kunskap borde finnas över hela världen. Att som Loris Malaguzzi tänka att ett barn har 100 språk redan från början:)Ha en fin dag!
Tina

2013-12-09 @ 23:54:20
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0