Köttfärsfrestelse - recept

I förrgår gjorde jag nåt som det var länge sen vi åt, Köttfärsfrestelse. Så gott!
Har inte några exakta mängder....tror att det var ca 10-15 halvstora potatisar, skalade och grovrivna.
Sen skivade jag en gul lök.
Blanda 500 g köttfärs med salt, peppar, vitlök. Tror jag tog 1 tsk salt till färsen och 1 tsk till potatisen, men det hade gått att ta lite mer salt.
Blanda potatis och lök, och fördela färsen lite klumpigt i potatis-och lökblandningen.
Häll över rätt mycket grädde, jag tog nog 5 dl matgrädde och 2-3 dl vispgrädde.
Kör i ugnen tills potatisen är riktigt mjuk, ca 45 min - 1 timme.
Glömde ta nån bild när maten var klar...men jag lovar det är supergott med sallad till. Och enkelt...och billigt. Kan det bli bättre?!
Den här ungefärliga mängden räckte till familjen + en 12-årig gäst men då var formen länsad:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0