Sköna dagar

Uppladdning inför några dagar i Gräftåvallen....storkok av köttfärssås, skinksås med curry och kräm på jordgubbar och krusbär. 
Framme i stugan myser barnen framför elden. Men det är ju TUR att det finns spel på mobiler och gameboy, för vad gör man annars där det inte finns datorer;) Tror vi behöver åka bort längre tid eller oftare för avvänjning. 
Pelle hjälper till med pastakokning. 
Gott med middag.
Sådärja, äntligen spel som jag känner igen! 
Vi hittade ett exakt lika memory som jag hade när jag var liten:) synd bara att man får däng av alla... 
Dags att bädda alla sängar och sussa lite så vi orkar ut i backen imorgon.
En tankvärd broderad tavla. Jag försöker leva efter den här tanken. 
Godmorron! Dags att packa matsäck, som idag blev tunnbrödrullar med potatissallad med kalkon och paprika. 
Måns hittade ett par stavar i rätt längd ute i vedboden som han lånade lite innan det var dags för avfärd. 
Vädret var så här fantastiskt nästan hela dagen men det kom ett par snöbyar. Som tur var så drog de snabbt över.
Så här nöjd var jag före min vurpa.....efter jag hade trasslat in mig i sly längs en tur med storbarnen och vurpat var jag inte lika nöjd. Drog i kinden i den hårda skaren, slog sönder mina nyinköpta googles och gjorde illa axeln. Det känns i kroppen att man inte är lika smidig längre, suck. Måste träna på att vurpa mer:)
Smarrigt med fika efter nån timmes åk. 
Dag två fick vi med oss middagssällskap, Alfred har stuga här så han hängde med oss en stund:) 
Måns bubblar med mjölken. Jag fick riktiga flashbacks från när jag var liten och gjorde likadant:)
Ny dag, ny fikapaus!! 
Med muggarna kan man ju bygga snökakor. 
Fullastad bil på väg hem fick stanna och agera korv-mojj. Vi blev för hungriga för att klara oss hela vägen hem. Tur att vi hade lite lunchkorv kvar i väskan.
TUSEN TACK moster och Plutte för att vi fick låna Klevtorpet!
Nu har vi två dagars ledighet kvar innan påsklovet är slut. Får se vad de dagarna kan bjuda på för äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0