Nötfärsspett med bönsallad och kall örtsås - recept

Igår kväll fick vi en halv kossa levererat till Guldkusten....i vaccade påsar!
Jag hade laddat med hjälp för att packa allt kött, det brukar ta en stund men när mamma dök upp så hade jag redan lagt in i kylar och frysar. Klart på en kvart:)
Det fina köttet kommer från en glad(eller ja, den var väl det tills den...somnade in) på Brunkulla Gård(titta in på deras fina hemsida om ni inte gjort det förut!) Köttet är omhändertaget på bästa sätt på Jämtlandsgården i Hammerdal. Och nu ligger det alltså i frysarna på mitt jobb, tänk att få jobba med så fina råvaror!
Till lunch idag blev det Nötfärsspett med bönsallad och kall örtsås.
Receptet ser lite märkligt ut i slutet men örtsåsen gjorde jag med lite lime, olivolja, olika örter, honung och S & P.
Har lärt mig att göra järpar el kycklingfileér klara i ugn och sen trä i spetten vid servering. Bra mycket enklare än att mickla in 30 spett i ugnen..
Ingredienser till Couscous och bönsalladen.
Texten blev väldigt liten men ni får väl ta fram förstorningsglas eller läsglasögon;)
Fräsiga champisar!
Lycka Till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0