Köttkorv med Rotmos - recept

Igår blev det en önskerätt på Guldkusten. Vi åt Köttkorv med Rotmos, jammie!
Köttkorven köpte jag på affären och lät sjuda med sitt "skinn" tills den var genomvarm.
Moset gör jag på kålrot, morot och potatis i bitar, lite mer kålrot än de andra två.
Kokar dem mjuka och sedan mixar jag dem med mixerstaven tillsammans med lite varm mjölk och smör.
Kryddar med S & VP och en aning riven muskotnöt.
En lunchtallrik med en massa härliga färger:)
Morötterna till salladen skar jag i bitar och lade på en plåt. Ringlade över olivolja, strösslade över salt och lite svartpeppar, pressade på en vitlöksklyfta och skjutsade in i ugnen. Just det, färsk rosmarin åkte också på:)
Körde dem i ugn tills de blev något mjuka men med lite tuggmotstånd kvar. Supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0