Middagstips från 1956!

Idag fick jag en fin överraskning på jobbet. En av de nya familjerna som börjar hos oss till hösten var på "inskolning/öppen fsk" och Erika hade med sig tre gamla tidningar som jag fick:) Kolla in hennes hemsida och webbshop!
Känns kexen igen?!
Roliga fina annonser
Tidningarna är från 50-talet och innehåller en hel del recept. Jag fastnade för den här reklamen med recept på en pastasås.
Här ser ni receptet. Jag modellerade om mängderna så de passade vår familj + att vi fick lite måtlådor, storkok alltså. Men kom ihåg vad det står, koka inte spagettin längre än 18 minuter!! Undra hur spagettin var då jämfört med nu eftersom den skulle koka rätt länge ändå mot dagen 9- minutare?.
Choppa grönsaker...
Fräs dem...
Kläm i tomatpuré. Skulle vara 1 kkp....är det kaffekopp som jag alltid trott? Nån som vet?!
Serverade i Gustafsbergs Colores uppläggningsskålar som är från 50-60-talet:)
Det var riktigt gott tyckte de flesta av oss i familjen. Nån tyckte sådär eftersom det var timjan i och han gillar inte det. Och smaken är ju som bekant delad.
TACK snälla Erika för de fina tidningarna! Skall pröva några fler recept därur och det kan hända att O får smaka nåt av dom till hösten;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0