En dag som alla andra...(och ett litet kakrecept)

...med jobb, hämtning av barn, helg-handling och kakbak.
Måns skopar upp farinsocker till Choklad & Polkacookies

150 gr hackad mörk choklad och 100 gr smör smältes tillsammans i micro el vattenbad.
Rör ner 1,5 dl farinsocker.
Blanda sedan ner 1 ägg, 2 dl vetemjöl, 1,5 dl havregryn och 1 tsk bakpulver.
Krossa 100 gr polkagrisar. Blanda ner 2/3 i smeten.
Strö resten över kakorna som du klickar ut på två plåtar klädda med bakplåtspapper. De flyter ut rätt mycket.
Grädda mitt i ugn ca 10 minuter i 175 grader. Jag fick grädda på mina lite till för jag körde båda plåtarna på en gång så de kändes fortfarande sega efter 10 minuter.
Nu har jag fått till fem sorters kakor, two more to go! Har nämligen lovat lillebror med familj fika med Sju sorters kakor på söndag ute i cafét.
...fredagsmys i soffan hör oxå till en vanlig fredag.
...fast en tomtenisse hör inte till vanligheten den 11 maj, alltså är det inte en vanlig fredag idag.
Nä, det är ju faktiskt min födelsedag idag! Och när jag kom ner i köket i morse så stod min stooora present där och bara väntade på mig:)
En fin fin "tant"-cykel som jag inte behöver få ont i händerna av när jag ska cykla. Å snygg var den!!
Blir värst att behöva sätta på en 90-tals lila barnstol på den här...kanske måste måla den svart?!
Och tomten kom som sagt med små fina presenter...nallar av olika slag hade han i sin säck;)
Och eftersom det var en nästan ordinary day, med handling och hämtning på skola och fotbollträning så valde födelsedagsbarnet att köpa lite god Chinamat med sig hem. Fram med påsar och lådor åsså krubbar vi! Fancy or what...
En härlig blandning av krispigt och sötsurt!
Sen har jag förstått att det är hockey ikväll, igen, på TV, så jag tog det säkra före det osäkra och hyrde mig en film som jag tror passar så här på en "vanlig" fredagskväll! Kram på er!
...förresten. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal när man frivilligt väljer att inte gå på premiären på Sandviken(trots att jag går in gratis idag för att jag fyller år) eller att man inte går på fest på Prolympia, eller att man inte går på pub i grannbyn där det är kanonunderhållning!?!?
Mmm, I guess so...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0