Middag med "Domustanterna"

Igår var det dags igen för en middag med Domustanterna.
Kvällens värdinna var...
...Kerstin. Hon fyllde 80 år förra veckan men är pigg som en mört, går på dans på Tiljan så fort tillfälle ges:) Det vill jag oxå när jag fyller 80!
Hos Kerstin har vi alltid en stående meny som består av lax i ugnsform med stekt lök, grädde, citron och dill. Så himmelens gott och enkelt att göra.
Till det fick vi bröd, smör, ost åsså peran förstås.
Potatis är Kerstins favoritmat, hon kan leva på bara potatis om det skulle vara så. Och när hennes familj och släkt överraskade henne på 80-års dagen så hade de gröpt ur potatisar som ljusstakar och satt i värmeljus. Lika som jag gör med äpplen till jul. En kul idé till en potatisälskare:)
Desserten är också given, Ris á la Malta. Kanske inte min favorit men hos Kerstin går det alltid ner en klick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0