Söndagsfix

Nu när det börjar dra ihop sig och det är slut på sommaren OCH vetskapen om att jag börjar jobba imorgon, får jag halvt panik....har ju inte hunnit en bråkdel av vad jag ville den här sommaren. Så med mutor som glass och löfte om bad på Andersön så hjälpte familjen till att röja ut det mesta av det som är klar på "lon".
Många saker finns det!! 
Härligt goda vinbär:)
Nån som vill köpa en liten "spark-släde". Ge ett bud!
Efter att ha röjt ut allt, får köra på skroten en annan dag,så åkte vi som lovat till Andersön för ett dopp. Eftersom vädret var ganska varmt men inte en solgnutta framme så var bad uteslutet för mig. Blev ett besök i
smultronskogen för mig medan de andra huttrade omkring i plurret. 
Jag trodde faktiskt att det var slut på smultron vid det här laget men icke. Tänk när man sticker ner näsan i burken med smultron och drar in ett djupt andetag...det måste vara den godaste doften som finns. 
Apropå doft, så blev det en annan doft ute i tältet till middag.
Mamma och pappa var för en gångs inte storbjudna...alla kastar sig över maten:)
Gott, men två såna här "bätor" räcker för mig.
Killarna satt typ längst bort i tältet...en stund innan dom rymde in. De kan inte förlika sig med lukten. Fast Isak var modig igår och smakade en bit. Kommer nog dröja innan han gör det igen;)
Till efterrätt åt vi Marängswisch med dagens nyplockade bär och jordgubbar. Mycket gott!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0