Helgens Soppa - recept

Sista soppan för säsongen var Thaisoppa med lime, ingefära, spenat & röda linser
4 port
1/2 finhackad gul lök
2 msk skivad färsk ingefära
2 skivade vitlöksklyftor
1 tsk curry
2 msk olivolja
1 brk kokosmjölk
7 dl grönsaksbuljong
100 g fryst spenat
1 dl röda linser
1/2 dl sweet chilisås
saften av en färsk lime
Fräs lök,ingefära, vitlök och curry i olivolja på medelvärme ca 5 minuter.
Tillsätt kokosmjölk och grönsaksbuljong, låt koka upp. Sänk temperaturen och låt puttra i 5 minuter.
Häll i spenaten, linserna och sweet chili, låt koka upp och koka i ca 5 minuter. Smaka av med lime saft och salt.
Så här ser orginalreceptet ut.
Jag skeppade även i grädde och creme fraiche och det blev en rund och god smak. Det sa iallafall alla som åt, själv var jag så förkyld att jag inte kunde smaka av soppan i helgen. Det fick jag lämna till övriga familjemedlemmar:)
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Sussi Myraeus

Hej Tina m fam!

Detta recept skall provas!

Tack för en jättetrevlig och mycket god sopplunch!

Det är sådana människor som du som lyfter tillvaron.

Kram Sussi

2012-04-17 @ 19:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0