MÄKTA STOLT!!!!!!!!

Jag är så fantastiskt STOLT över min arbetsplats = Måns "arbetsplats" = Guldkusten!
 
Idag har jag (och några av mina kollegor) fått vara med när Barnhälsovården delade ut sitt årliga "stora pris".
 
Och bland åtta nominerade så tog alltså vi hem det:)
En fd förälder hade nominerat oss, och bland de "stora" som också var nominerade så var vi tydligen självklara att få priset.
Nomineringen lyder:
"På Guldkustens förskola lyckas pesonalgruppen i varje möte med barnen se och bekräfta de individuella barnen och deras olika behov och personligheter. De har ett demokratiskt förhållningssätt där de efterfrågar barnens tankar, önskemål och resurser och tar tillvara på dem i sin utformning av verksamheten. Att levandegöra FN´s konvention om barnets rättigheter på det sätt de gör i varje vardagligt möte är värt barnhälsovårdens pris."
Självklart så hade vi med oss både en förälder och en blivande Guldkustare under cermonin och när vi tog emot pressen! (Tack Hanna för att du fotade!) 
 
Som personal är jag ju såklart stolt över att få vara en del i den här arbetsplatsen som har ett så fantastiskt arbetssätt med barnen. Jag växer hela tiden när jag får "lära mig" av dem och deras arbetssätt. 
Och som förälder sörjer jag över att inte alla mina barn fått vara här.
Jag sörjer över att Måns bara har det här året kvar att gå här. Samtidigt så gläds jag så otroligt över att han faktiskt gått i två år och får gå ett till. Han växer så otroligt mycket varje dag, i varje möte med de andra barnen, pedagogerna och föräldrarna. 
Guldkustbarnen är STORA små på jorden! Förresten, det är ju såklart alla barn. Det är bara det att de kanske inte får chansen att blomma ut på samma sätt som på Guldkusten av olika anledningar. (jag anklagar inte här pedagogerna på andra fsk, utan kommunernas nerdragningar på pengar, politikers okunskap som gör det svårt att jobba som man kanske önskar)
Mina kollegor är de mest underbara och så kompetenta att jag inte bara ibland utan ofta står där i köket med tårar i ögonen när jag ser och hör hur de bemöter mitt och andras barn. De har sån respekt för barnen och deras stora tankar.
Ingenting är omöjligt för dem. Med stor entusiasm och nyfikenhet forskar de vidare i minsta lilla "tanke" som barnen kommer med:) 
Och tänk att jag och min mat får sån stor plats i deras vardag på förskolan. Maten och måltiden är viktig!
Ja, jag skulle kunna fortsätta ösa lovord men jag ska faktiskt gå och lägga mig nu och smälta vinsten;)
Titta in på länkarna nedan för att se vad man i pressen skriver om oss.
JA, JAG ÄR SÅ STOLT ATT JAG NÄSTAN SPRICKER, och det skäms jag inte över!!
Tre av mina fina kollegor,Boel, Marie och Agneta.  Therese och Anette höll ställningarna på GK medan vi var här:)
 
Länstidningen
Östersundsposten
Jll.se
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0