Cornflakesfisk

"Mise an place" = att man tar fram alla ingredienser innan man börjar tillagningen:)

Jag hade dock ingen persilja som det egentligen skall vara, utan jag tog fryst hackad gräslök, gick finfint!

Alltså det här är såå gott! Direkt beroendeframkallande gott! Jag gör alltid lite mer än vad som står i receptet:) 

Medan fisken står i ugnen och potatisen kokar så blandar du till en god sallad.

Här är kokta haricot verts, tomater, pumpafrön och vinägrett.

Det kan ju kännas lite torrt med bara fisk med knaprigt täcke och peran, så jag blandade creme fraiche med lite pesto som vi åt till.

Som ni ser är det ett mandelrecept från början, men eftersom vi inte serverar nötter och mandlar på förskolan så byter man bara ut till cornflakes.

Det som är VIKTIGT för att rätten inte ska bli bara som ett blask är att FÖR-koka/sjuda fisken själv en kort stund innan man lägger på "täcket". Då vattnar den av sig.

Lägg fisken i ugnsform och täck med folie och låt stå i ugn tills fisken är nästan klar, häll av det blöta och bred över täcket. Sen in ugnen igen tills täcket fått fin färg. 

Så supersmarrigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0