Musikminne

Idag när jag stod i köket på jobbet så spelade Radio Jämtland You can call me Al
med Simon & Garfunkel (Paul Simon).
Den har man ju hört massor av gånger genom åren men helt plötsligt idag så kom det en minnesbild till mig:)
Jag har ju alltid tyckt om att vara hos moster och när jag var liten, skulle gissa att jag kanske var 10-12...eller nåt sånt, så var det ju jättespännande att snoka i storkusinernas rum. När dom inte var hemma;)
Anki hade nog flyttat hemifrån, skulle jag tro, och Catta du kanske också mer el mindre hade flyttat.
Det var så spännande att titta i garderoben och in genom den där lilla vindsdörren som var i ditt rum:)
Coola tidningar, klackeskor, parfym....och LP-skivor!
Jag fick spela dem och idag så kände jag när jag hörde den här låten att jag måste ha spelat den där och då.
Tänk att musik så starkt kan kopplas till minnen och känslor.
Varma minnen från Fågelbärsvägen<3
(nu när jag lyssnade på låten så hittade jag en till låt med dem som var hur skön som helst, lyssna här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0