Mäktigt!

Den stolthet som jag känner just nu svämmar liksom över. Jag är helt slut i kroppen av att ha varit på "föräldramöte" och gråtit floder...konstigt, jag vet.
Men det här föräldramötet var ett pedagogiskt sådant och det vi fick uppleva tror jag inte att jag kanske får uppleva igen.
Vi var på Friggaskolan och fick äran att lyssna på ca 40 stycken grymt modiga 11-12 åringar, som höll tal för alla oss föräldrar, syskon, mormor, farmor mfl som var inbjudna. Jag gissar att det kan ha varit runt 100 vuxna där.
Tänk att stå där och hålla tal om sin farmor som gått bort och berätta om den hjärtformade kudden som dom brukade sitta på tillsammans och läsa sagor. Eller om sin cancer som den besegrat(FUCK CANCER btw). Eller om sin bästa vän som alltid gör en glad. 
"Tala som Ted" heter projektet och de fantastiska lärarna Eva & Anki hade peppat & stöttat sina elever så de flesta fixade att ställa upp! Tänk vilket minne, tänk vilken styrka för framtiden, tänk vilken gemenskap att dela i många år framåt med sina klasskompisar. 
Jag är så glad att vi hamnat i den klass vi gjort och fått de människor vi fått runt omkring vår älskade Pelle! 
Och jag är extra stolt över hans vänner Simon & Mattis, som följts åt till sin nya klass, som höll så fina tal, ni var/är grymma!
Men mest stolt av allt är jag såklart över bästaste killen på jorden, Pelle. Killen med det största av hjärtan man kan ha♥
Lokalen börjar fyllas av förväntansfulla familjemedlemmar.
Som tur var hade vi två pauser då vi kunde hämta andan, torka tårar och äta frukt. Det behövdes:)
Superlyckliga och stolta över att ha fullgjort sina "uppdrag", och det med rätta!

Pelle med sina bästa klasskompisar.

Väldigt fnissigt, busigt och surrigt blev det när allt var över och spänningarna släppte.
Tack för en helt, helt fantastisk kväll! Det mäktigaste jag varit med om på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0