Ny dimension av tårtbygge - del 2

Ny dimension av tårtbygge - del 2

Idag färdigställdes skapelsen och kalaset fullföljdes med hjälp av alla duktiga barn, pedagoger och en farmor & farfar:)

Det värmer i hjärtat att få höra farmorns ord efter kalaset:
-"Den här upplevelsen kommer jag för alltid att bära med mig!" och:
-"Det är jättevackert, jättegott...allt är jätte!"
Och allt det här blir till tillsammans med barnens braiga tankar!

Kolla in de sista bilderna av tårtbygge & kalas.

Dags för fler lager av fyllning.

Lager för lager byggs på och alla hjälps åt.

En farfar-hand & en barnhand hjälps åt att breda på det gula "lego"lagret.

Rött blir inte rött direkt nu för tiden...

Nu läggs sista handen med grönt på "stjälken" till rosen:)

Blev det som ni tänkt er? frågar jag...

Jaa, säger barnen och ser nöjda ut:)

TaDaaa!

Två dagars arbete.

Som sagt, karamellfärgen idag har lite missvisande färger på förpackningen...

Som alltid när vi har kalas så har en grupp med barn gjort vackra bordsdekorationer.

Fruit

Några barn gjorde en presentation av dagens lunch:

Djungelgryta med Risoni.

Barnen hade önskat kyckling, så jag gjorde typ, kyckling i currysås. Sen så ville några ha ris och några pasta så då blev det Risoni:)

Salladsbuffén framdukad, dags att äta!

Mums med sallad!

Ja må dem leva....till alla som fyllt år, i år!

"lut!"

"mela!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0