Bröllop...igen

I lördags var det dags att leverera bröllopsmat igen, endast två veckor sen sist:)
En lite mindre tillställning som dessutom var hemlig! Det var ju jätteroligt att bära en hemlis om vilka jag gjorde maten till. Nu så här i efterhand så kan jag ju avslöja att det var till ett par som har funnits med i mitt liv på lite olika vis. Han, som varit dagbarn hos oss när jag var ung:) Hon, min fina, fina chef och kollega(kändes mest som en god vän!) när jag jobbade i hennes inredningsbutik för många år sedan. Känner mig hedrad att jag fick det uppdraget<3
Blev repris på dessa godingar. Salamichips med mozzarella och salsa. Chipsen är inte brända fast de ser så ut, de blir så här när man kör dem i ugnen:)
Jättegott! Vi gjorde faktiskt en ask extra som vi åt som "chips" på fredagskvällen och dippade.
Nytt för mig, Rödbetscarpaccio med riven mozzarella. 
Kapris, vinäger, olivolja mm. Gotti! 
Plain and simple - Foccacia 
Gjorde min goda fiskröra med hjortron och lade på pumpernickel.
Fast jag kan nog så här i efterhand tycka att pumpernickel är så "stark" i sin smak att röran gör sig bättre på mitt eget filbröd el kavring. 
Har blivit en liten vana att göra en ljusstake till mina bröllop... 
...så den här fick helgens brudpar. 
Nougatchokladtårta....say no more! 
Serverade med grädde och färska hallon. 
 
Åsså in med allt i bilen för att forslas på plats.
Hade även med mig vegetariska biffar, morotstzatziki, ädelbroccoli (även det en favvo i repris), tapenade, grönsallad, sesamknap och marinerad kyckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0