BRÖLLOPET - maten

Har haft så fullt upp att jag både glömt och inte haft tid att fota maten jag gjort...men några bilder blev det.
Här är det Blåbärspannacotta på gång. 
Den supergoda Ädelbroccolin. 
Fräscha bär och frukter med citruskesella. 
Så här glad blir man när allt snart är klart:) 
Den mesta maten på plats. 
Gottigotti! 
Brudens far har gjort Chilitjälaknul enligt mitt recept på älg sköten av brudgummen tror jag bestämt.
Mamma hade hjälpt mig med de fantastiskt goda minipajerna. Chevre, rosmarin, minitomater.... 
Salamichips med mozzarella och salsa. 
Kyckling Provencale. 
Så till dessertbuffén;) Närmast, minicupcakes som ni kanske sett recept på här.
Mini av det mesta. Perfekt så man kan prova olika godsaker. 
Chokladbollar rullade i krossad Marianne och florsocker, bakom dem ligger brudparets egengjorda, sagolikt goda lingonkola. De hade även gjort en jättegod whiskeytryffel.
Brudens syster bidrog inte bara med gott bröd till matbuffén, utan även med smarriga tårtor till dessertbuffén. 
Specialbeställt brudpar:) 
Gissa om vi åt oss fördärvat mätta?! 
Så här såg min gotteportion ut:) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0