Tomatsoppa - och "På återseende"-lunch

Delar av ingredienserna till Supergoda Tomatsoppan vi åt häromdagen på jobbet. Lägg märke till coola "barret" på Herr Purjolök:) 
Jag har ju svårt att hålla mig till recepten exakt...så i min variant så tillkom det både gul- och vitlök. Ett uns Vegeta och så tog jag både basilika och oregano.
Fort varé gjort! Jag mixar soppan slät och tjock.
Mumma! Förutom salladsbuffén så serverade jag varma majskolvar med smör på, och bröd. 
I går gjorde jag en "på återseende"-lunch. Ett barn som gått hos oss på Guldkusten som lämnat in ett favortirecept fick komma tillbaka till oss i tanken och i lunchen. Gjorde hans goda Stroganoff som vi mumsade på och tänkte på honom:) Barnen som kom ihåg honom från sin tid tillsammans blev glada när de såg bilden och det blev en del prat om honom.
"Herr Purjolök" har blivit friserad:)

Kommentarer
Postat av: Maria

Åååå... underbara Guldkusten <3

Svar: Och underbara Guldkustingar! En gång Guldkusting, alltid Guldkusting:)
Tina

2014-10-17 @ 09:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0