Vackert med Bröllop - festen

Mera bubbeeeel! 
Mingel i väntan på brudparet. 
Och underbar mingelsång av Fanny Nilsson
Välkomna, Skål och Grattis! 
 Mats var med han också:)
 Marie med fina pappa Torbjörn, king of the dancefloor!
Buffén framdukad. 
Bara att hugga in. 
Jag och Börje, min ena bordskavaljer, klurar på lite frågor om Tom & Marie. 
Mera KYSS. 
Känslosamma tal förstås från mamma och pappa Marie. 
Och det traditionsenliga "brudgummen-har-gått-från-bordet-då-passar-vi-på-att-pussa-bruden" pussandet.
Av bara farten så fick sig även pappa Torbjörn en puss:)
Och såklart lika när bruden försvann. Då fick brudgummen det han tålde;) 
Mor & dotter kan man se:) 
Tårtor i mängder, alla olika. 
Kan erkänna att jag lurades av ögat att ta alldeles för mycket...
Självklart så "redovisades" möhippa och svensexa i bildspel för gästerna.  
Och Marie fick ge Tom sitt mästerverk som hon skapade på sin möhippa. 
Hon skulle ju måla sin egen bröllopsbild. 
Och efter att ha varit i ruinen med dem idag så måste jag säga att det ÄR ett mästerverk;) 
Presenter var det ju gott om men endast en fick de öppna på plats. 
Marie är galen i att "möblera om" sina stenar på gården hemma, därav stenarna.
Under dem så låg ett resepresentkort de fått av ett helt gäng av oss. Till en bröllopsresa kanske;) 
Skål å Tack! 
Paus och svalka innan det var dags för... 
...brudvalsen. Det gick nästan lika bra som för Mats och mig....:) 
Sen tog far och dotter över och då blev det åka av. Pappa Torbjörn, 72 år, är en hejjare på bugg! 
Hur gjorde hon???!! Mor och son...måste höra hur hon bar sig åt, om jag kan testa det med mina... 
Morfar och barnbarn i en bugg. Ja, jag säger då det. Är inte dans lycka då vet jag inte! 
Min kollega Anette och hennes Micke verkar ha skoj med Mats ute i sommarnatten:) 
En magisk kväll. 
Så äntligen var det dags för Stigge att äntra scenen med Mustang Sally!!! 
Och alla rockade loss. 
Sent om natten efter att ha gjort busiga svarta "burn"-streck på asfalten utanför bygdegården i Slandrom så åkte vi hemåt.
Tack för en fantastisk dag och kväll Marie och Tom! Vi är så glada att vi fick dela den med er<3 
And away you go! Mot nya äventyr tillsammans! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0