Arbete & Fikarast

Idag har jag tvättat av två av dörrarna som vi skall ha inne på lon. 
Den röda var...rätt lortig:)
Men så vacker!
Mitt i allt arbete så måste man ta vilopauser för att fika...och för att orka.
(för mitt i allt arbete på lon så skall man även hinna med att handla hem lite mat, tvätta några maskiner tvätt, hänga den och vika den, göra frukost, lunch och middag till familjemedlemmarna, plocka in rabarbern alldeles för sent för att ev få till en liten skvätt saft, mata och vattna höns, blåsa på någon som ramlat och slagit rumpan, fixa kvällsfika, duscha och läsa kvällssaga....sen kanske man själv hinner sätta sig ner i några minuter innan man stupar i säng alldeles för sent. Och då har man ändå inte hunnit putsa fönstren, skurat golvet, sorterat och slängt källsortering, kapat vedhögen.....men det kommer en dag imorgon oxå som tur är!)
Idag blev fikastunden mitt i röran kan man säga. Det gick bra det med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0