Skrytig - jag??!!

...inte det minsta men väldans så STOLT! (tja, ok då lite skrytig oxå kanske...)
Som jag skrivit i tidigare inlägg så är vi en av tio förskolor som är nominerade till Arlas Guldko 2014 (av 300 sökande!!) I morse så dök en gammal "bekant" upp utanför fönstret i köket på jobbet:)
Karolina Sparring, som jag träffat flera gånger förut i olika sammanhang, kom till oss för att "scanna av" oss, om vi är värdiga att gå vidare i tävlingen. (ska tillägga att Karolina inte varit med och valt ut oss)
Superkul men precis idag så var det en sån här dag när jag bara skulle piffa upp rester från frysen! Så himla typiskt, just idag. Som tur är känner ju Karolina till oss och hur vi jobbar så hon brydde sig inte om det. Det är ju faktiskt ett stort värde i att ta hand om överbliven mat, både miljömässigt och ekonomiskt.
Men det hade ju helt klart varit roligare om hon kommit en annan dag:)
Självklart så skulle Karolina äta med barnen för att se om den sanna matglädjen finns hos oss. Och det gjorde den vill jag lova. Det var ett himla surr och kackel runt bordet med härlig stämning och barn som tog om från salladsbuffén. Dessutom kom flera av barnen till mig och sa att maten idag var jättegod och en undrade om jag kunde göra den varje dag! När jag svarade Nej, gick han moloken tillbaka och berättade det för de andra:)
Karolina träffade jag första gången när jag var i Grythyttan i projektet Allebarnsrätten
För att det skulle bli lite fler barn med runt Karolina idag så dukade vi snabbt om till ett långbord. Blir mer festligt då.
Nu håller vi tummarna för att vi blir en av de tre finalisterna:) även om det kändes lite gruvsamt. Finalisterna får nämligen ett till besök hos sig, sedan blir det stor fin galamiddag på Grand Hôtel i Stockholm! Och jag blir hypernervös när jag tittar på den här filmen på Youtube från middagen 2011. Det är ju mycket större och finare än den fina middagen vi var på i Grythyttan med långklänning...
Fast nu ska vi ta en sak i taget. Jag menar, Karolina prickade ju in en dag med uppvärmda rester;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0