Booooosta! (+recept på müsli & vitamindryck)

Jag är i stort behov av att boosta nu!
Dagsljus, gärna med solsken.
Tulpaner.
Vitaminer.
Roliga händelser.
Gott att stoppa i munnen.
Efter en timmes promenad i solsken så kokade jag iordning förkylningarnas superboost nr 1:
1 liter vatten
2 1/2 dl pressad saft av ekologiska citroner
75 g finhackad ingefära
1 dl socker
5 nejlikor
Koka upp alltsammans, ta från plattan och låt dra.
Drick en slurk varje morgon och förhoppningsvis så behöver vi inte få fler förkylningar i vinter:)
Jag orkar inte med det....
Gott att stoppa i munnen får bli en ny omgång Nygårdens Müsli.
Nygårdens Müsli
12 1/2 dl blandade gryner ( havre, råg, dinkel, fiberhavre...)
1 dl linfrö
1/2 dl sesamfrö
3 dl solrosfrö
2 dl pumpakärnor
3 dl kokos
1 - 2 dl socker 
ett par nävar blandade nötter för den som vill
Blanda allt ordentligt.
Rör ihop:
1 1/2 dl rapsolja
1 1/2 dl vatten
1/2 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
Häll det över grynblandningen och blanda runt så allt blir "oljigt".
Ös upp allt i långpanna och kör i 45 minuter på 175 grader. Rör om mellan varven så det blir fint rostat.
Pudra över rikligt med kanel om du gillar det. Och blanda ner valfria torkade bär och frukter.
Voltaires Berry Boost är gott och innehåller russin, blåbär och granatäppelbitar bla.
Det är rätt sött så det räcker med lite.
Åsså ännu mer tulpaner:)
Roliga händelser får jag väl vänta att de ska trilla ner från himlen eller nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0