Flygande Jacob

Fick härligt nygrillade kycklingar av mammsen idag. Tänkte först äta dem som de var men så blev jag akut sugen på en riktigt gammal klassiker...
Flygande Jacob, recept hittar du här. Men jag tillsatte 1-2 tsk curry för jag tycker att det skall vara lite currysmak tillsammans med banan.
Kom ihåg att inte tillsätta jordnötterna förrän på slutet, annars blir de bara mjuka och smaklösa.
Blev förtjust i Per Morbergs snygga öl-förpackning på Ica idag, jag som inte ens gillar öl... Provade ett par munnar till maten men resten fick Mats ta hand om., vilket han gjorde med glädje:) Men jag kommer absolut att köpa ett snyggt 6-pack av den i sommar när vi skall ha middagsgäster i solskenet och grillen är igång...bara för att den såg så snygg och somrig ut!
En god 70-tals klassiker serverad med russin, lite extra salta nötter och en grönsallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0