MC - fika med "twist"

En liten förklaring till varför det varit rätt tyst här på bloggen är för att jag har varit tvungen att komma ikapp med livet efter alla arrangemang vi haft här på gården och annat. Här kommer iallafall lite blider från i onsdags så vi fick besök av länets motorcyklar.       
Hade på tisdag kväll dukat färdigt allt ute i våra tält så det skulle vara hyfsat lugnt på onsdag.....blev inte så kan man väl säga. Vaknade och såg hur ALLT,verkligen ALLT låg utspritt på gården!!!
Fick slita upp barnen ut sängarna för att få med dem ut och hjälpa till med att rädda undan det som gick från regn och blåst.
Tälten låg trasiga upp och ner, bord och stolar låg huller om buller, muggar,servetter, blommor, sittdynor.......ALLT hade flygit omkring. Dessutom började det regna.
Fick ringa på jobbet och säga att jag skulle komma försent. Ringde pappa så han fick frakta barn till skolan. Som tur var så var Mats ledig så vi kunde hjälpas åt att köra upp alla möbler till bygdegården och torka av det blöta lite snabbt. Sedan lämnade jag Mats hemma med resten och åkte till jobbet...där jag stod med en stor gråtklump i halsen hela dan. Varför ska det gå så jäkla ont??!! Visst det är bara saker som går att ersätta(trasiga tält för flera tusen...) men det är ju allt jobb och tid som vi har lagt ner på att rodda allt.....
Under eftermiddagen riggade vi iordning på bygdegården så de blev lite mysigt där iallafall.
Axel spanar in fikautbudet innan motorcyklarna anlände.
Få se, jag vill ha en sån, en sån och en sån...
Trött men glad att vi fixade att styra om hela kvällens arrangemang.
När kommer dom?!
BRRRUUMMMMMbrrruuummm....
Coola hojjar!
 
Skönt att sitta inne i stugvärmen.
Tack å adjö för i år!
Med massor av kakor kvar, så blev det klassfika både för Olles klass i Dille och Pelles på Frigga. Och jag tror inte jag behöver baka kakor till jul;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0