Målning

Nu börjar det brinna i knutarna vad gäller målning av saker utomhus. Idag har jag tvättat och målat dörrarna på lon. En dörr var helt obehandlad så för att den inte skulle blir helt förstörd av regn och snö i vinter så var det bara ett å göra.
"Gammalgul" heter kulören som vi valt. Lika som våra dörrar på övriga uthus på gården. Väggarna kommer så småningom att bli faluröda.
Vitt såklart på insidan. 
Får ta strykning nr två imorgon, ser ut att behövas;) Kanske det behövs lite lister runt oxå så det inte glipar så mycket...
Entrédörren skrapade Mats av all lös färg innan.
Kommer, som jag trooor jag sagt förut, att bli fint det här:)
Hann även med att måla en vägg som väntat på att få färg på sig i två år.... Måns masserar mig samtidigt:) härligt!
Ser ju lite bättre ut när den också blir röd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0