50 - års middag

För några veckor sedan fyllde en fin granne 50 år. Dessvärre kunde inte vi vara med på hans kalas då vi var på upptaktsträff med Guldkusten. Men eftersom vi gärna ville uppvakta honom så ordnade vi en liten middag igår för honom. Vi bjöd även in några av våra andra grannar.
Dagen till ära så hade jag tagit in av mitt gamla porslin eftersom födelsedagsbarnet formligen ÄLSKAR gamla saker....fast mest kanske i fordonsform....
Recepten på allt vi åt under kvällen hittar ni i ett eget inlägg här.
Gobban:)
Momma ville absolut sitta i Isaks knä och pussas.....
Värdinnan, dvs jag!!, fick en enorm bukett med rosor av Annika som anslöt något senare än de andra. 
Det var så många och så tunga att jag idag placerade om dem i två vaser. TACK snälla!!!
Mats, se och lär!! ;)
Många dessertglas blev det med smarrig efterrätt.
Och eftersom Ove har allt och lite till så var det svårt att tänka ut vad vi skulle uppvakta med. Men så kom jag på att matlådor, det behöver han ju varje dag...typ.
Så i ett par veckor så har jag nu "samlat på mig" och fryst in så jag tror det blev 12-13 lunchlådor som han kan ta fram efter behov.
Jag tror och hoppas att det blev uppskattat...
GRATTIS än en gång Ove! Och tack för en jättetrevlig kväll alla fina grannar!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0