Moosegarden...

...vem behöver Moosegarden när vi har dom direkt utanför gården:)
Häromdagen smög jag så nära som kanske 50 meter ifrån kalvarna. Mamman stod bakom ladan och jag var skiträdd att hon skulle se mig och ta upp jakten på en totalt otränad 40-taggare;) Tänkte att jag fick väl runda ladan några varv om det skulle ske...
Dessvärre så såg hon mig och sprang in i skogen, eller dessvärre, jag menar att det var skönt att jag slapp kuta runt runt ladan för att slippa ifrån en ilsken mammaälg...men jag hade gärna legat där i gräset och tittat så nära på dem en stund till. Häftigt stora djur! Det konstiga var att pappa var ca 150-200 m därifrån med traktorn och höll på med timmer. Klev i och ur traktorn och det bekom dem inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0