Heldag på jobbet fast ändå inte... & recept

Ja, idag har jag varit på jobbet från 9-20 men inte gjort vad jag brukar göra. Eller kanske lite då jag lagade middag åt oss som var där. Vi har haft handledning igen av vår fantastiske Per Bernemyr som kommer till oss från Stockholm en gång per år. 
Härlig grönsallad med massa godsaker i. 
Och så försökte jag göra enligt Maries instruktioner med laxen.
Lägg i smord form, strö på mycket parmesanpulver, lite vitlökskrydda, S & P och grädde.
Kör i ugn till nästan klar. Knaperstek bacon och strössla över sista minuterna. Ös fisken med grädde några gånger. 
Serverade tillsammans med svart matkorn och salladen. Jättegott!! 
Nu på kvällen såg det nästan ut som att vi var på Ishotellet:) 
Mys är det iallafall att vara tillsammans med mina kollegor en hel dag! 
Fast vi måste tänka HÅRT när Per är med oss, det är nyttigt:) 
Godsaker har vi stoppat i oss hela dan för att orka lyssna, tänka och ta in allt...Tack Per för en värdefull dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0