Senaste veckan

Jag har inte varit så flitig att skriva inlägg de sista dagarna...Det beror både på att det har varit lite trixigt att skriva med min opererade hand och att jag inte fotat så mycket.
Sammanfattar dagarna lite i text och några bilder för den som är nyfiken:) 
Har äntligen satt fast Pelles underbara fåglar, som han ritade ifjol, på svart kartong som sen ska in i ramar. 
 
Jag älskar dom! 
Måns blev inspirerad att klippa och klistra han med:) 
Promenader var och varannan dag har varit prio ett. Här är jag ute med mamsen:) vi gick till en av Svartsjöarna. 
Vi har haft kusin Elvis på övernattning och då blev det fotbollsmatch mitt på sena kvällen i snö och strålkastarljus! 
Härligt! Själv öppnade jag fönstret, knäppte kort, skyndade mig att stänga ute blåst och kyla igen. Brrr....men dom kom in glada och med rosiga kinder.
Tog en dag med fina grannen och delar av våra barnaskaror. Besökte julmarknaden i Bjärme där vi köpte rökt fisk och fikade årets första skinkstut, yammie! Sedan bar det av mot Pingstkyrkans loppis, Barnens Hus(eller Land heter det visst nu..) och så blev vi övertalade att stanna till på Max för sent lunchintag:)  
Där fick man ansiktsmålning om man ville och en godipåse som tack. Första gången Måns gått med på nåt sånt:) Grrr...jag är en tiger.
Pelle tog en "coolare" variant...vad gör man inte för en gratis godispåse! 
Har även hunnit med en promenad med min kollegas hund, Frans. Olle skall få låna honom lite mellan varven och träna fågeljakt!  
Frans är en Weimaran som har lite läskiga ögon tycker jag. Mats och jag följde med på första turen i skogen men nästa gång kanske det blir Olle & Frans på tu man hand:)
Har med hjälp av Måns så har jag fått till supergoda Dumlekakor. Självklart så har vi fikat...typ varje dag:) både med familj, släkt och goda grannar. 
Ja, det var väl veckan i korta drag. Lagat mat har vi också gjort men inte nåt så rafflande;) så att det varit värt att hamna här på bloggen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0