Lite ta våndera om laurdan

Månsson testar smeten till browniesarna:) i myspyjamas!
Ser gottigt ut! Hoppas den blir lika god som Hannas. From nu så får den heta Hannas Brownie istället för Supergoda Brownien som jag gav er recept på härom dagen utan att jag testat att baka den själv. Men jag hade ju smakat den!! Och därför var jag tvungen att baka en egen idag. Måste nog stoppa det mesta i frysen tror jag så inte den tar slut direkt:)
Gjorde även de goda müslibullarna så vi har smarriga mackor till frukost imorgon.
Tog en sväng förbi lon där det är stiltje nu.
Måste känna in känslan, så jag slår mig ner en stund för att bara drömma mig framåt i tiden när de har vackra handledarna (heter det så??! Handledsstänger kanske...) har kommit på plats och fyller sin tänkta funktion. Att leda fikasugna människor in och upp till cafédisken där man ska kunna beställa sig en god Jordärtskocksoppa med nybakt Honungsbröd till. För att sedan slå sig ner vid ett mysigt bord och läsa en bok, prata strunt med varandra, lyssna på musik & filosofera. Sedan kanske man tar en promenad genom vår skog för att komma tillbaka och avsluta sitt besök med kaffe och en bit Äppelkaka med havrecrumble.
Tänk om dessa gamla brädor kunde berätta sin historia! Hos mig ska dom få leva vidare och kanske, kanske nån gång, nånstans, så kommer de kunna förtälja sina hemligheter för mig:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0