Härligt att vara ute!!

Pelle kör en egen variant på trädfällning.
Medan Måns använder sig av sågen.
Barnen har varit med momma nere i grusgropen idag och röjt lite sly och byggt iordning bron över bäcken.
Här var jag när jag var liten tillsammans med min farmor och växtfärgade garn, låtsasfiskade och bara var. Roligt att mina barn får en egen koppling till samma ställe. 
Olle och jag hade tagit en långpromenad och hade strax innan det här stått öga mot öga, bokstavligen, med en älgko och hennes två kalvar! Shit vad häftigt det var, höll nästan på att kissa på mig av spänning. Vi var ca 10 meter ifrån dem när de kom gående förbi där vi satt ihopkrupna i skogen. Men när Olle sakta reste sig och började låta som en älg, så tittade hon på oss(jag var säker på att kon nu skulle göra ett utfall mot oss och vi skulle bli omkullsparkade) så sprang de åt andra hållet. Vilken upplevelse!
På vägen hem upptäckte vi att det var tösnö, lagom för att få till en....
...snögubbe.
Lite trixigt att få fast ögonen.
Där satt den!
Olle på promenad med lilla momma<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0