Pizza

Glömde berätta idag att på lunchen så överraskade dom oss genom att ha tagit dit fem kockar som bakade pizza till oss ute på piazzan:) 
Så här fint hade de dukat upp till alla allergiker. 
Sååå gott och trevligt tyckte Therese och jag!  Skönt med lite luft efter vår intensiva förmiddag. Medan andra klagade på lång kö och lite mat...lite pålägg. Tänk vad olika vi är.
Vi tyckte tvärtom att det var supergod med bara tomatsås och mozzarella för då kände man de olika smakerna så tydligt. Jättegod pizzadeg. En godare pizzadeg har jag faktiskt aldrig smakat. För att inte tala om tomatsåsen...eller mozzarellan.....
Min fina resekamrat! Att solen sken på oss medan vi åt gjorde ju det hela ännu bättre.
Centret från framsidan. Vi hade lite tur att komma långt fram i kön så vi behövde inte vänta så länge på vår mat. Vi var snabba från start varje dag för att slippa de långa köerna. Vi var ju trots allt ca 340 deltagare + andra besökare som skulle utfodras varje dag. Å är man ett matmonster så gäller det ju att tänka till;)

Citronsorbet fixade den här killen:)

Mmmm, dags för efterrätt. Det var lika svalkande och gott som det ser ut!

 

Nu har vi lagt oss efter ett restaurangbesök. Jag åt gnocchi med tomat och typ baconsås med massor av riven parmesan. Gotti Gonatti!


Kommentarer
Postat av: Mats

Det verkar inte vara så otokigt i Italien . . . men hemma i jämtland fick vi serverat stuvade makaroner
och korv smaskens ! skötom er nu/ Hemma pappan.

2013-05-21 @ 00:20:25
Postat av: Maria Lundin

Jag tycker det låter helt fantastiskt!
Lyllos er som får vara med om denna resa :)

2013-05-21 @ 09:59:07
Postat av: Eva Pettersson

Det finns alltid gnällspikar vet du väl. Må så gott, vi ses.

2013-05-21 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0