Åhh

Ni skulle bara se oss nu!

Vi sitter i våra sängar med en härlig "tallrik" (hopvikta påsar, man måste vara uppfinningsrika..) med antipasti.

Jordgubbar, marinerade oliver, bröd, ostar, marmelad, salami och Parmaskinka...åsså mousserat vin, Lambrusco. Vinet produceras bl.a. här i Reggio regionen. 

Gottigotti!
Så här såg det ut på affären där vi valde charkuterier:)

Det är vi väl värda efter en tok-intensiv dag med föreläsningar och studiebesök. Hade sån SKRIVKRAMP att jag var tvungen att massera halva armen...och då var vi inte ens framme vid lunch.

Har dessvärre slösat en massa energi på tjejen som satt bredvid inte mig. Jag blir rent ut sagt förbannad när man fått åka på en sån här vecka, och inte antecknar!!! Tom jag som "bara" jobbar i köket, skriver upp så mycket jag bara kan få med mig. Vi har ju en skyldighet, tycker jag, att få med oss allt viktigt tänk hem till våra kollegor.

För mig så kommer det nog gå åt nån timme när jag kommer hem att försöka tyda och renskriva mina kråkfötter:)

När vi var på Loris Malaguzzi skolan idag så frågade jag om jag fick titta extra i köket, vilket jag fick:) egentligen ett vanligt produktionskök men med ett "utforskandekök" för barnen i anslutning. Lika som vår matatelje;)
Vet ju att vi är där, att vi är på gång, att vi vill mer. Så roligt att få bekräftelse på det vi gör:)

Sen var det ju fantastiskt att gå runt i deras lokaler och se alla barnens projekt som pågår just nu. Och att se lokalerna som är utformade för det bästa ändamålet, att ta vara på barnens kunskaper!

Nä, nu ska vi hoppa in i duschen och fixa till oss lite för att gå ut och äta en god middag. Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0