Vackra, fina prinsen!!

Älsklingskepan är såklart med på genrepet inför sommarfesten på Guldkusten!
Med blyg men stolt blick entrar han scenen tillsammans med sina vänner.
Där ute vimlar det av mammor, pappor, syskon och mor-/farföräldrar. Inte undra på att det är lite gruvsamt.

Vart jag än går - Stiftelsen

Lägg din hand mot min kind
visa mig vägen
kommer du ihåg den
det känns så skönt att komma hem
för när du ser mig
blir du lycklig

om du känner dig ensam
öppna dig då
dela med dig av känslan jag kan nog förstå

Om ditt hjärta slår
kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår
kommer jag känna av dig själv vart jag än går

Vart jag än går
Vart du än går

Du vilar här på mitt bröst
för mig är du livet
men jag tar dig förgivet
Förlåt jag kan vara dum
När disträheten tätnar
Men jag hör dig

Om ditt hjärta slår
kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår
kommer jag känna av dig själv vart jag än går

Spela vår låt nu
ta mig med storm
kan vi inte dansa som förr
och hela natten lång
Bli nu ett med mig darling
jag vet att vi kan
men sen vill jag hålla din hand

Om ditt hjärta slår
kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår
kommer jag känna av dig själv vart jag än går

Om ditt hjärta slår
kommer jag vara med dig vännen vart du än går
Om ditt hjärta slår
kommer jag känna av dig själv vart jag än går

Vart jag än går

I två veckor har jag nu stått i köket på jobbet med tårarna rinnande nedför kinderna. Och det har inte berott på löken jag hackat.
Nä, det är för att jag i bakgrunden har haft låten ni kan lyssna på här ovan. Barnen har dansat och sjungit den i högan sky:) för att träna till den stora festen.
Och när man då gör som jag att jag lägger in HELA känsloregistret och tänker till alla orden i låten och alla barnen....uhuhuuuh.

om du känner dig ensam
öppna dig då
dela med dig av känslan jag kan nog förstå - det är ju precis så barn funkar...empati och medkänsla!

Om ditt hjärta slår
kommer jag vara med dig vännen vart du än gårvart alla Guldkustbarn i världen vänder kommer de alltid att ha ett särskilt band till varandra!
Om ditt hjärta slår
kommer jag känna av dig själv vart jag än går - underbart att känna att man har sina vänner i vått och torrt!

 

Ja, så har jag hållit på och tänkt, analyserat och bölat i köket;)

Idag så laddade jag med näsdukar när det stora framträdandet skulle ske men på nåt vis så gick det över förväntan. Gömde mig bakom kameran och fotade så då blev fokuset ett annat:)


Kommentarer
Postat av: Maria

Så sant Tina... de band barnen knyter till varandra på Guldkusten är så starkt, unikt och vackert! Tänk att det dök upp en låt som kunde beskriva den känslan <3

2013-06-14 @ 04:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0