Middagen

Som tur var fick jag sitta tryggt bredvid Mats:) 
 
Vi fick fantastiskt god mat lagat av Food 
Regnet öste ner men det gjorde ju inget eftersom vi satt inomhus. 
Enda barnen som var med så var det våra och mellanbrorsan Freccos. 
Delar av honörsbordet. 
Vilken blick... 
Mounirs mamma Nacéra håller ett fint tal tillsammans med hans pappa.
Det finaste talet höll ändå lillebror Petter om sin syster. Tårarna flödade ymningt kan jag säga, liksom skratten. Precis som det skall vara på bröllop alltså!
Syskonkärlek 
Ringen 
Trevliga släktingar som bordsgrannar hade jag. 
Här passar killarna på att pussa på bruden när brudgummen gått på en liten bensträckare... 
...som tur var så hann han tillbaka för att pussas han med. 
Måns käkar lite godis, det är ju trots allt lördag. 
Som tur är så var det uppehåll mellan varven så man kunde gå ut och röra på sig lite mellan maträtterna serverades. 
Eller ja, vila kanske:) 
Bröderna "Eriksson", Frecco, Mats och Tomas. 
Till kaffet hade Mounirs mamma bakat baklava . Det var gott men väldigt sött och så kände jag ganska snabbt att det var nötter i...min mun kliade. Roligt att få prova en av deras specialiteér iallafall.
Alla blommor samlades ihop från middagsborden när det närmade sig tårta i "Sjöbaren".
Här är det en trött och ledsen Måns som skall åka med momma och moffa hem. Trist såklart att lämna festen innan den är slut;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0