Examensmiddag

Eftersom familjen inte direkt kommer i första hand;) när man går ut nian, så blev det inte examensmiddag för Olle förrän i lördags. Det var ingen "fin"-middag utan vi gick direkt in från våra bestyr på gården och in för att äta:)
En present ville vi ge för duktigt skoljobb.
(Ibland undrar jag om vi är udda i vår familj...fast sen tänker jag att, Nää det är vi inte. Olle berättade om en kompis som hade fått 10 000:-!!! nu när han slutade nian...i kyrkan...mitt framför näsan på sina kompisar! Hur tänker föräldrarna då undrar jag? Är det för att man bara är stenrik? Är det för att man vill visa sig på nåt vis? Att man vill visa sig är ju klart annars skulle man välja att ge sitt barn det "paketet" när man kommer hem och inte som "show off" i kyrkan.... Vet inte om jag reagerar som jag gör för att jag är avundsjuk??....Nej, absolut inte. Jag tror faktiskt inte att jag skulle gett Olle det ens om jag vore "rik" på pengar. Vi ger våra barn mycket kärlek, tid tillsammans med oss, upplevelser tillsammans med oss, inte dyra men tillsammans. Och jag hoppas och tror att det betyder mer än att få 10 000:- i hundrakronorssedlar på skolavslutningen, men inte det andra som vi ger våra barn. Och sen undrar jag, 10 000:- i nian, vad ger man då efter avslutat gymnasium???)
Är man 16 år och har en lillebror som är 5 så "behöver" man få lite hjälp med att öppna paket;)
Se vad fin jag är, som ett paket! Olle har upptäckt vad det är innuti.
En ny egen hjälm att ha när han är ute på vägarna med moppen. Han hade egentligen sparat pengar för att köpa den själv men vi hann först:) Det är bra med vaddering i den, man blir helt ihoptryckt i fejjan:)
Olle har ju alltid gillat mat, god mat och lite annorlunda mat motför vad barn kanske gör.
Därför är det alltid kul att "göra sig för" när man lagar mat till honom.
Till förrätt så gjorde jag en antipasti tallrik med olika korvar och lufttorkad skinka, mozzarella med tomat och basilika och balsamico, oliver, parmesanost och melon. Gott!
Varsågoda!
På grillen vid syrenbuskarna ligger marinerad fläskkarré som han önskat sig.
 
 
Till köttet skulle vi äta, tjocka pommes, bea, vitlökssås och sallad. Mumsigt var det:)
Vi gottegrisar tog en portion glass i solen på bron till efterrätt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0