Examen för Olle

Vilken stor fin kille!!! 10 år har han kämpat i skolan...för att ha sommarlov i några veckor och börja om i flera år till:)
Vädret var inte på vår sida den här dagen. Tur att vi fick vara inne i kyrkan.
Hann bara innanför dörrarna när en av mammorna i Olles klass, Rom, kom och gav mig denna fina ljuslykta. Och i och med att jag läste på kortet så var det kört...tårarna rann nedför kinderna. Nog för att jag har gjort mycket för klassen men att bli kallad Roms mamma känns som en stor ära! Tack fina Jessica!!
Massor av vacker sång som alltid av duktiga, i år endast tjejer. Och en massa utmärkelser delades ut.
Då grät jag ännu mer!
Rom tog hem, tror det var fem stycken. För bästa prestation(typ toppbetyg), bästa idrottsprestation,ledarskap på onsdagsidrotten (rätta mig om jag kommer ihåg fel). Men de som jag tycker var de allra finaste och mest värdefulla OCH till rätt klass och person var:
ÅRETS KLASS - för god gemenskap, vändning i sitt studerande mm
ÅRETS Bästa Kompis - omtänksam, ställer alltid upp, lojal, snäll......
Jag är verkligen såå stolt över att ha fått varit en del i den här klassen. 
Vi har spelat brännboll, bakat pizza, inrett deras klassrum, fikat här hemma tillsammans. Ett skönt gäng som ser ut att ha trivts så bra med varandra.
Efter flera turer i kyrkan samma dag blir man rätt lite trött.
Skönt att ha en trygg famn att sitta i...om så på golvet i kyrkan:)
Som alltid så framförde all personal en egenskriven sång.
Vilken fining!
Grabbarna Grus.
Massor av gråt och tårar överallt...känner man igen!
Allmänt surr och snurr innan det var dags för klassfoto och betygsutdelning.
Stiliga killar...
...och tjejer.
ÅRETS BÄSTA KLASS - ROM!!!!!!!
Kram på fröken och betyget i handen.
Fina Louise som blev ÅRETS KOMPIS, ingen annan kan ha varit värd det så mycket som hon.
Olle med sin handledare, som borde fått pris som väldens bästa!
Spännande....
Olle med barndomsvännen Isak. Nu skiljs dom åt efter ca 13 år tillsammans. Känns lite, el mycket sorgset tycker jag men jag hoppas vi får behålla honom på ett hörn ändå framöver:)
Uppvaktning av momma & moffa och farmor & farfar.
Och av fyrmänning Isabelle och kompisen Julia. Det här är järngänget;)
Fina hjärtevännen Isak hamnade lite i skymundan denna kväll, men din tid kommer vännen<3
Här tillsammans med sin klasskompis och barndomsvän Leon.
Olles gamla klasskompis från Böletiden, och min kollegas dotter sjöng såå fint i kyrkan. 
Efter att Olle bytt av sig kostymen och begett sig iväg på restaurangbesök tillsammans med klassen så rullade vi nedför backen från Stora kyrkan och tog in på Max:)
Middag på Max vid 20- tiden hör ju inte till vanligheten men kidsen var glada:)
 
Själv så är jag helt slut efter alla avslut på samma vecka. Alla känslor som svallar upp i samband med avslut och lite extra nu när vi byter skola på flera håll så känns det lite extra.
Tur att jag får semester snart så jag kan hämta igen mig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0