Sommar = Auktioner = Fynd!

Igår trotsade jag, mamma, Isak och Pelle vädergudarna och åkte på årets första auktion.
Det var inte nådigt vad regnet öste ner första delen av kvällen.
Men vi tjurade på med regnställ, ylleunderställ och paraplyer:)
Den här killen som ser lite butter ut var den som "tvingade" oss att stanna tills auktionen var slut:)
Isak och Pelle villa absolut vara kvar till sist så vi fyndade rätt bra....eller iaf jag;) Blev ju billigt eftersom folk drog sig för att åka när det var så dåligt väder. Men faktiskt så kom solen fram så småningom, visserligen med blåst som sällskap men ändå.
Och som alltid när man köper fyndlådor med EN sak man vill ha, så får man en massa rat på köpet.
Läckra burkar...saftservis som vi hade lika när jag var liten.
Söta koppar med fat.
Också barndomsminne - tallrikar att äta smultron och mjölk i:)
En fruktskål i string....den är till salu!
Lite speciellt nysilverfat.
Blombord som skall bli att "lekbord" för barn i mitt café.
Söta kuddar.
Trasmattor...ja, en massa "bra-att-ha-saker" som ni ser.
(visar inte allt som direkt åkte ut i en kartong för att gå till en loppis)
Pelle köpte en kandelaber som han tyckte var fin;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0