Hänt på gården:)

Igår morse när jag vaknade så hade vår snickare varit vaken en stund ser det ut som. Han hade sågat upp stoora hålet i väggen:)
Lyssnar på Joel Crouse = feeling good!
Han är inte bara snickare, han är en sork också! Hade grävt en halvmeter ner i backen och skyfflat upp en massa storsten som måste bytas mot lite singel.
Just nu ser det ut lite som lustiga huset eftersom allt sitter snett. 
Men för att det skall bli så gott som rakt inne (inte så lätt i ett så här gammalt hus som är snett helt och hållet), 
så måste det bli så här på utsidan. 
Blev ett bra ljusinsläpp iallfall.
Kommer bli jättebra sen när det blir färg på väggarna och dörren. 
Lyssna här också!
Pappsen gjorde en insats och lade golv igår också<3 Nu är det bara halva ogjort. 
Och idag när jag klev upp så tog jag med mig frukost ut till Leif å mig och beundrade morgonens jobb:) 
Återanvändning in i minsta detalj. Brädorna som sågades bort på baksidan där fönstren sitter nu, fick hamna här istället. 
 
Så här har jag tillbringat min dag idag.....sorterat spik och muttrar:) Det är säkert! 
Eftersom jag verkligen inte kan ligga stilla i solen och bara vara, så måste jag hitta på nåt för att vara i solen. Och solen har fått mig att svettats hela dagen. 
Farfar samlade ju på alla krokiga spikar och annat "bra-att-ha" i sin snickarbod. Nu försöker vi få någon slags ordning där så barnen kan vara där med lite bättre space än annars. 
Och normala människor skulle ju såklart slänga allt det här i en kontainer men inte Tina!
Nä, för titta vad fint det här blev i mitt fönster. 
 
Har ju visserligen snott idén från en tidning, men så jobbar ju jag lite;) Det som jag ser som är snyggt, det härmar jag gladeligen. 
Vi är på god väg att få ording här men än fattas det lite timmar av sortering....
Nu ska jag hoppa in i duschen och svida om för restaurangbesök med Mats å Kalle:) 
Behöver ni inspiration till middag nån dag så titta in på min andra blogg  där finns det massor av gottigotti att prova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0