Bröllopscatering på Stocke Titt

Yammie! Förberedelser inför min bröllopscatering.
Chokladdoppade jordgubbar till minglet:)
Vilken tur med vädret! Dagen innan regnade det från morgon till kväll och idag strålar solen!
Meloner, cake pops, grissini, västerbottenhjärtan med basilika, smördegshjärtan med sesamfrö & flingsalt och chokladdoppade jordgubbar.
 
Fint uppdukat (tyckte jag..) men jag störde mig oerhört på att det stod en ful GB-glass gubbe bredvid bordet;)
Här är brudparet på väg på en liten tur för sig själva innan det vankades middag.
Vrrrooommmm.....Tror att det var Annika som körde. Hon är den som bokar in veteranbilsfikat hos oss varje år.
De hade även hyrt mitt vackra, gamla porslin som de dukat med.
Fint!
Min present var jag fräck och ställde framför brudparets platser:)
Bruden i sin vackra klänning och high heels.
Brudens bukett, väldigt fin tyckte jag!
Varmrökt regnbåge från Börtnan.
Färskpotatissallad med parmesan.
Dubbelmarinerad kycklingfilé med vitlök och kapris...och pelargoner:)
Kör hårt med mitt smide och gamla träsaker när jag dukar upp, men jag tycker det är vackert.
Närmast ser ni hjortroncreme och tunnbrödstubbar med rökt kött och pepparrot.
Grönsallad, tapenade, goda ostar från Skärvången, tror jag fått en ny favorit - Vice presidenten. Foccacia och Sesamknap från Hara Gård. Fattas på bordet gör rotsaksgratängen med Storsjö svart.
Väninnor dekorerar tårtspaden.
Väldigt vacker tårta till brudparet. Gästerna fick varsina stora fina cupcakes.
0.47 - dags att åka hemåt i natten efter att ha diskat undan allt som fanns tillgängligt. 
Dansen var i full gång och sedan väntade vickning med gubbröra och tunnbröd från Tallmons Tunnbröd i Hara, god korv och knäckebröd. Härligt!
Eftersom jag fick reda på att brudgummen var från Brunflo, som jag, så var jag tvungen att leta fram några gamla skolkataloger....och då först kände jag igen honom! Kul! 
Jag kände honom inte då men kommer ihåg honom som en glad spilevink;)
Kolla frisyrerna by the way!!
TACK SNÄLLA THERESE & JONAS för att ni anlitade mig på ert bröllop, det var ett nöje!
Kram Tina<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0