Nyårsafton på Nygården

Få se nu...vilken kommer sen? 
Ja, en jordgubbe ska det ju vara! 
Nyårsdukningen fick duga. Upptäckte att jag inte hade mer än röda och gröna servetter att välja på....brukar helst inte vilja ha "julfärger" på nyår, men tänk att det gick bra ändå;)
Fast det är nog dags för en tur till IKEA för inhandling av nya kanske... 
Lade en vacker amaryllis på bordet tillsammans med pärlband och ljus.
Hur ser det egentligen ut om man tittar in hos oss?! 
Jo, men rätt mysigt ändå. Granen står fortfarande grön å grann i stugan! 
Ett härligt sken var det ute på nyårskvällen. 
Men grillmästaren fick allt ta hjälp av ficklampan för att se hur köttet grillades. 
Värdinnan fixar med det sista innan det är dags att sätta sig till bords. 
Isak ääälskar när han får skjuta korkar! 
Grabbarna på högerflyen: Pelle, Jeppe och Mats. Ni får allt tugga ur lite fortare nästa gång jag fotar:) 
Grabbarna på vänsterflyen: Isak, Isak och Olle. "Storkillarna" satt lite på nålar för de skulle in till stan och umgås med vänner:) 
På kortsidan har vi Måns och Ingrid som slevar i sig av efterrätten. 
Å här har jag fått mig en god sak jag med. Tog alldeles för fort slut!!! 
Självklart så trotsade vi varningarna om ljuslyktorna och skickade iväg ett par. Håller tummarna att de inte hamnar i nån flygplansmotor eller i en komage. Nästa år får det nog bli tomtebloss bara. 
Pelle assisterade med ljus från sin ficklampa när de skulle tändas på. 
And away you go! 
Önskar er ett fantastiskt GOTT NYTT ÅR för det tänker jag ha!
Och om jag får önska en sak från er läsare på det nya året?! Då är det att ni gärna får lämna en kommentar när ni läser. Är så roligt att få lite feedback på recept el annat som kanske inspirerat er:) (eller om nåt inte är bra är oxå bra att få veta..fast inte lika kul...)
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0