Kikärtscurry - recept & skön musik:)

 
(bilden har jag lånat från Hemmets Journal)
Kikärtscurry

4 pers
2 stora grovhackade gula lökar
2 msk smör el olja
1-2 msk curry
1-2 tsk paprikapulver
1 stort syrligt äpple
1 liten banan
1/2 gul paprika
1/2 röd paprika
ca 6 dl kokta kikärtor ( =3dl okokta)
1-2 msk soja
1-2 msk tomatpuré
1 brk krossade tomater
1 stor pressad vitlöksklyfta
salt
peppar
Persilja till smaksättning och dekoration
 
Fräs löken i smör, curry och paprikapulver. Lägg i äpple och banan.
Blanda ner soja, tomatpuré, krossade tomater och vitlök. Låt koka i ca 25 minuter. Lägg sist i kikärtorna och paprikan och värm försiktigt.
Tillsätt hackad persilja och smaka av med salt och peppar.
Servera som den är med lite matyoghurt eller med ris till.
 
Perikles brukar spela en skön låt som jag hörde orginalet av idag. Eftersom jag är lite sen av mig vad gäller ny musik såå...den här var tydligen flera år gammal fast jag inte hört den förut;) Lyssna på den här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0